منو دسترسی

۱۹ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان زنجان بر روی گسل ساخته شده‌ است

1399/10/11 در ساعت 08:46:00

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با انتقاد از عدم توجه به ساخت‌وسازهای غیرقانونی بر روی گسل‌های زلزله در استان گفت: نزدیک ۱۹ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان بر روی گسل قرار دارند.

۱۹ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان زنجان بر روی گسل ساخته شده‌ است

صفی‌الله کرامتی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه در زنجان ظرفیت خوبی وجود دارد و در راستای ایجاد ایمنی در برابر زلزله به واسطه فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و علوم زمین شناسی گسل‌های استان شناسایی شده‌اند. 

وی در ادامه افزود: مرکز تحقیقات علوم زمین وزارت راه‌ و شهرسازی در این زمینه فعالیت‌هایی داشته و حریم‌های گسل‌های استان مشخص شده‌اند، همچنین در چند روز گذشته این حریم‌ها به شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ابلاغ شده است تا اقدامات لازم را انجام دهند.  

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تصریح کرد: باید از ساخت‌ و ساز در این مناطق پرهیز شود و برای ساختمان‌هایی که اهالی به صورت شخصی‌ساز احداث می‌کنند باید اقدامات لازم و کافی انجام شود. 

وی با اشاره به قرار گرفتن زنجان بر روی گسل گفت: تقریباً نزدیک ۱۹ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریباً ۶ هزار واحد مقاوم‌سازی شده‌اند و ما انتظار داریم که مردم این مناطق هم همکاری لازم را برای مقاوم‌سازی انجام دهند. 

کرامتی بیان کرد: در سال جاری نزدیک به ۵ هزار پروانه ساخت و ساز مقاوم‌سازی در استان صادر شده و ۲ هزار واحد هم برای محرومان صادر شده است، در این راستا تسهیلات بلاعوضی هم در نظر گرفته شده است که همه فعالیت‌ها مستلزم همکاری مردم است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو گسل در استان وجود دارد و ۴۰ گسل دیگر هم در پیرامون استان قرار گرفته است که این مسئله می‌طلبد اقدامات شایسته‌ای در این زمینه انجام شود که یکی از این اقدامات برنامه پژوهشی کاهش بلاهای طبیعی در دانشگاه علوم پایه است. 

نظر جدید
0%

سبد خرید